تبلیغات
موسسه پروفسور حسابی
مقاله علمی ، مقالات علمی ، بانک مقالات علمی ، علمی ، pdf ، بانک مقالات علمی و پژوهشی ، پروفسور حسابی ،  مجموعه مقالات علمی
  مرورگر پیشنهادی

برای مشاهده بهتر سایت موسسه پروفسور حسابی از مرورگرهای Google Chrome Safari و Maxthon استفاده نمایید. برای دانلود آخرین نسخه هر مرورگر بر روی آیکون آن کلیک نمایید.


  سایر زبان ها


  منوی اصلی سایت
منوی کاربری
صفحه اصلی
 انجمن سایت
 اهداف موسسه
تماس با ما
 ارسال ایمیل
سایر راه های ارتباطی
تبادل لینک
 ATOM
 RSS
امکانات سایت
تست آنلاین Html
رمز نگاری Java و Html
نمایش کد رنگ های Html
ساخت آنلاین کد
آمار لحظه به لحظه جهان
خبرگزاری های ایران
روزنامه های ایران
دانشگاه های ایران
سازمان های دولتی ایران
سفارت خانه های خارج در ایران
سفارت خانه های ایران در خارج
سایت های مخابرات ایران
بانک های ایران
اتاق های بازرگانی

  عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه سایت و دریافت جدیدترین مقالات ، ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید و روی عضویت کلیک نمایید


  نظرسنجی

" پس از 6 سال از افتتاح سایت موسسه پروفسور حسابی و با دارا بودن نزدیک به 2100 مقاله ، این سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟ "









  آمار

امروز :
زمان : Display Time
تعداد افراد آنلاین : نفر
بازدید امروز : نفر
بازدید دیروز : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
کل بازدید : عدد
آخرین بازید :
آخرین بروز رسانی :
كل مطالب ارسال شده: عدد
تعداد نویسندگان : نفر

  مرجع کدهای جاوا اسکریپ

java ، javascript ، java script ، code java ، کد جاوا ، جاوا ، جاوا اسکریپ ، بهترین کدهای جاوا ، كد جاوا اسكریپ ، code java script ، كد جاوا ، Code java ، دانلود كد جاوا ، نایاب ترین كدهای جاوا ، جدیدترین كدهای جاوا ، كد جاوا اسكریپ جدید ، دانلود كد جاوا اسكریپ جدید ، كد جاوای خفن ، كد جاوای توپ ، بهترین كدهای جاوا ، the best java code، HTML، موسسه پروفسور حسابی

  حمایت از بیماران


خواندنی ها

تر فند :
دانستنی ها :
آخرین ارسال های انجمن


ورود و عضویت در انجمن

انجمن ، انمجمن موسسه پروفسور حسابی ، پروفسور حسابی ، NGO، موسسه پروفسور حسابی

   مطالعات امكانسجی (Feasibility Study)
ارسال شده در: جمعه 9 تیر 1391   نویسنده : اشکان معماریانی   بازدید : مرتبه نظرات ()

مطالعات امكان سنجی (Feasibility Study):

         تعریف

 مطالعه امكانسنجی، ارزیابی اولیه ای است كه قبل از اینكه كار واقعی طرح آغازشود، برای افزایش احتمال موفقیت طرح انجام می شود.

   این مطالعه تمامی راه حلهای ممكن برای مساله را در بر می گیرد.

 

چرا مطالعات امكانسنجی انجام می دهیم؟

تعیین اینكه آیا انجام یك پروژه/طرح، به صرفه است یا خیر


انواع اطلاعاتی كه در مرحله امكانسنجی جمع آوری و تحلیل می شوند:

•          سابقه و تاریخچه پروژه

1– نام و نشانی بانی پروژه

2– تعیین وضعیت پروژه از نظر اتكاء به مواد اولیه

3– موقعیت از نظر بازار داخلی یا صادرات

 4– سیاستهای كلان اقتصادی

•          بازار و ظرفیت موضوع پروژه

1– تقاضا برای محصول

2– پیش بینی فروش

3– چگونگی بهره برداری از تولید

4- ظرفیت سوژه

•          مواد اولیه و ورودیهای پروژه

1– مواد خام، قطعات، ملزومات موضوع پروژه، آب و برق و سوخت، ...

•          موقعیت جغرافیائی و محل موضوع پروژه

1– دوری و نزدیكی به بازار مواد اولیه و نیروی كار

2– دوری و نزدیكی به بازار مصرف

3– ویژگیهای آب و هوائی

•          طرح مهندسی پروژه

1– ساخت و روشهای فنی، تكنولوژی تولید، نوع تجهیزات، عملیات ساختمانی و مهندسی

•          ساختار تشكیلاتی موضوع پروژه

1– سازمان

2– ساختار نیروی انسانی پروژه

•          اجرای پروژه

1– مدت زمان نصب و ایجاد

2– مدت زمان تولید آزمایشی و ورود به مرحله بهره برداری نهائی

•          هزینه های سرمایه گذاری

1– هزینه زمین و آماده سازی محل پروژه

2– هزینه عملیات مهندسی و راه و ساختمان

3– هزینه تكنولوژی و تجهیزات

4– هزینه های مالی قبل از تولید

5– هزینه سرمایه در گردش

•          تامین مالی پروژه

•          – منابع تامین مالی

•          • كل هزینه های تولید و عملیات (بهره برداری)

•          – هزینه های سرمایه گذاری

•          – هزینه های سربار اداری

•          – هزینه های توزیع و فروش

•          – هزینه استهلاك

•          . مطالعه بازار

•           آیا محصول خریدار دارد؟

•          تحقیقات بازاریابیاندازه بازار، سهم بازار، بازار هدف، تقسیم بازار و ...

•          . مطالعه اقتصادیEconomical Study

•          برآورد تقاضا، عرضه، كشش، رقبا و ...

•          . مطالعه فنی/عملیاتی

•          برآورد ظرفیت، مطالعه فناوری، وجود تجهیزات، دانش فنی و ...

•           مطالعه مالی

•          پیش بینی حسابهای مالی، درآمدها، هزینه ها، و دوره بازگشت سرمایه و.....

 

مطالعات اقتصادی/ بازار

مفاهیم بازاریابی

•          نیاز احساس محرومیت همان نیاز است

•          خواسته خواسته شکلی است که نیاز های انسان تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت انفرادی به خود میگیرید

•          تقاضا خواسته ها وقتی با قدرت خرید همراه شوند تبدیل به تقاضا می شوند

•          کالا هر چیزی که بتوان برای جلب توجه به دست آوردن استفاده و یا مصرف در بازار عرضه کرد و توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته بادش کالا تلقی می شود

•          معاملات هسته مرکزی بازار یابی است

•          بازارها به مجموعه خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا بازار گویند

بازاریابی

• بازاریابی به مفهوم تعیین و تعریف نیازها و خواسته های بازارهای هدف و تأمین رضایت مشتریان به نحو مطلوب تر و مؤثرتر از رقباست

•          محیط بازار یابی

محیط بازار یابی از نیرو ها و بازیگرانی تشکیل می شود که توانایی شرکت برای انجام معاملات نافع با مشتریان هدف را تحت تاثیر قرار می دهند. که شامل محیط خرد و کلان می باشد .

•          محیط خرد:

  1. محیط داخلی شرکت
  2. موسسات توزیعی بازار یابی
  3. رقبا ....

محیط کلان

1. محیط جمعیت شناختی

2- محیط اقتصادی

3-محیط طبیعی

4-محیط تکنولوژیکی

5- محیط فرهنگی

6- محیط سیاسی

•          روشهای برآورد تقاضای آتی بازار

1-پیش بینی كیفی (بدون داده های آماری)

2-پیش بینی كمی (تجزیه و تحلیل آماری تقاضا)

مكان طرح

•          مكان مناسب برای ساخت طرح، می بایست بر اساس عوامل موثر تعیین شود:

•          • دسترسی به بازار

•          • دسترسی به مواد اولیه، قطعات و ابزارآلات

•          • دسترسی به نیروی كار موردنیاز

•          • قوانین و مقررات

•          • دسترسی به منابع آب، برق، سوخت

•          دسترسی وسایل حمل و نقل

•           شرایط آب و هوائی و جغرافیائی

•          • شرایط زندگی

•          • زمین

•          ...

مخاطب شناسی

اهمیت شناخت مخاطبان را می توان در عوامل زیر جستجو کرد:

  1. هر مخاطب، از هر نظر با دیگری متفاوت‌است؛ سلیقه‌های متفاوت، گرایش‌های مختلف، تفاوت‌های فردی، ذهنیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه، هر یک را از دیگری متمایز می سازد. این تنوع نه تنها در  اقشار و گروه های  مختلف قابل مشاهده است، حتی افراد یک قشر یا گروه نیز علی رغم شباهت هایی که با دیگر اعضای هم گروه خود دارند، دارای تفاوت هایی فردی هستند.
  2. آگاهی از میزان توانایی، دانش، خصوصیات اخلاقی و عاطفی و خصلت‌های اجتماعی مخاطبان بزرگترین راهنما در انتخاب واژگان، مفاهیم و نحوة بیان مطالب است.
  3. شناخت مخاطب، باعث می‌شود که انتقال مفاهیم آسانتر شود. به کمک شناخت نیازها و توانایی‌های مخاطبان می توان نسبت به  انطباق اطلاعات ارائه شده با سطح ادراک و نیازهای آنها اقدام کرد.

قلمروهای مخاطب شناسی

  • تفاوت‌های فردی

مخاطبان  در خانواده‌ها، شرایط و محیط متفاوت پرورش می‌یابند،‌ تغذیه و امکانات رفاهی متفاوتی دارند و از نظر بهرة هوشی یکسان نیستند، همة‌ این امور تفاوت‌های فردی را دامن می‌زند.

بعضی اجتماعی و برخی گوشه گیر و منزوی هستند و یا  بعضی از تکرار پیام خسته می‌شوند و بعضی نیاز به تکرار مطالب دارند.

مخاطبان در سنین متفاوت نیز، ویژگی‌های زیستی، ذهنی و عاطفی متفاوتی دارند از این رو مواجهة درست با آنان، بدون آگاهی از این ویژگی‌ها، دشوار است. لذا ضروری است در طراحی پیام های تبلیغاتی با توجه به ویژگی‌های عاطفی، روحی و روانی هر گروه سنی باید به نحوی خاص و متفاوت برخورد کرد.

  • مسایل و مشکلات اجتماعی مخاطبان :

مخاطبان  از نظر اجتماعی، در دوره‌های مختلف، ویژگی‌های متفاوت دارند. گوناگونی این ویژگی‌ها، این ضرورت را ایجاب می نماید که با آنان به تناسب آن ویژگی‌ها، رفتار متفاوت داشته باشند. عده‌ای پای‌بند به ارزش‌های عرفی و هنجارگرا و برخی دیگر، بی اعتنا به هنجارها و ارزش‌های اجتماعی هستند.

  • فرهنگ، آداب و رسوم اجتماعی

اگر مبلغان و مخاطبان  همگی از یک منطقه باشند، انتقال اطلاعات راحت‌تر است؛‌ اما اگر مبلغان، غیربومی یا مخاطبان  از نواحی مختلف و با آداب، فرهنگ و رسوم اجتماعی متفاوتی باشند، اطلاع رسانی دشوارتر خواهد بود، گاه رفتاری در بعضی مناطق ناپسند و همان اعمال در مناطق دیگر بی اشکال است. پیام رسانان باید آداب، رسوم و فرهنگ مخاطبان خویش را بشناساند تا ناخواسته دچار تعارض با آنها نشوند، در استفاده از قصه‌ها و ضرب المثل‌ها، نهایت دقت را به کار گیرند تا به یک رسم و عرف اجتماعی، یا نژادی خاصی و … توهین نشود.

  • سطح معلومات و میزان فهم مخاطبان

به منظور موفقیت در اجرای طرح تبلیغاتی مورد نظر باید در انتخاب کلمات و واژه ها و نوع بیان مطالب دقت داشت و با توجه به سطح متوسط دانش مخاطبان از پیام هایی استفاده کرد که برای همگان قابل دریافت و فهم باشد.

شاعر فارسی زبان می گوید: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» و لزوماً یکی از ارکان سخن، سخن گفتن به قدر منزلت و به میزان آگاهی و دانایی مخاطب است.



© کپی رایت توسط موسسه پروفسور حسابی { بانک مقالات علمی و پژوهشی } ؛
کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این موسسه ، گردآورندگان و نویسندگان مقالات است.
برداشت مقالات تنها با ذکر منبع و درج لینک فعال امکان پذیر است.

شماره مطلب ارسالی : 2120
آدرس لینك مستقیم به این مطلب : www.NGO-Ph.ir/post/2120
دسته بندی : عمران و شهرسازی ،  معماری و هنر ، 
برچسب ها : مطالعات امكانسجی , امكانسجی , مطالعات , Feasibility , مفاهیم بازاریابی , Feasibility Study , مطالعات اقتصادی بازار ,
آخرین مطالب

متن نامه سهامداران پدیده شاندیز به رهبری
خواص اعجاب انگیز فلفل
محدود کردن سیگارهای الکترونیکی
تولید 'ساده' گرافین که آینده وسایل الکترونیکی را منقلب خواهد کرد
متن های زیبا برای تبریک سال نو
سوالات هوش برای افراد باهوش !
هشدار درباره اسپری و حالت دهنده‌های مو
گلچین بهترین شعرها درباره شب یلدا
تاریخچه ای از شب یلدا و گرامیداشت آن
عکس هایی به مناسبت تبریک شب یلدا
SMS ویژه شب یلدا
چرا آخرین شب پاییز شب یلدا نام گرفت ؟
نحوه آرایش پله های تابلو خازن
فرمولهای محاسبه توان خازن
طب سوزنی لیفتینگ صورت جایگزین روشهای جراحی ؟
یائسگی زنان،به تاخیر انداختن و زودرس شدن از دیدگاه طب چینی
ساخت میکروفن با الهام از گوش مگس
ملخ‌ها، چگونه نجات‌بخش میلیون‌ها انسان در تصادفات می‌شوند؟
تولید سوخت از فاضلاب با كمك خورشید
كشف فلزی كه تغییر شكل می دهد


  معرفی سایت

سازمان غیر دولتی موسسه پروفسور حسابی دارای مجوز رسمی از سازمان ملی جوانان بوده و در محدوده فعالیت ملی و با محوریت علمی و پژوهشی مشغول به کار می باشد.

  جستجوگر



در این سایت
در كل اینترنت

  موضوعات
دسته بندی مطالب
در مورد این سایت
اهداف موسسه
سازمان های مردم نهاد (NGOs)
مقالات علمی
برق ، الكترونیك و مخابرات
رباتیك و هوش مصنوعی
معرفی سایت
فناوری اطلاعات و کامپیوتر
آموزش هك
ترفند
تجارت الکترونیک
فناوری نانو و نانو ذرات
مهندسی مکانیک
ریاضیات
فیزیک
عمران و شهرسازی
معماری و هنر
نجوم
مدیریت
روانشناسی
فال و طالع بینی
شعر و داستان
وب و وبلاگ نویسی
كدهای جاوا اسكریپ
قالب سایت و وبلاگ
بیوگرافی و زندگینامه
آشنایی با رشته های تحصیلی
کار آفرینی و استخدام
ورزش و تندرستی
پزشکی و بیماریها
آشپزی و شیرینی پزی
معلومات عمومی
متفرقه
دانلود مقالات
دانلود كتاب
نشریات الكترونیك
اخبار موسسه و سازمان ملی جوانان

  لینك دوستان

 انجمن سایت موسسه پروفسور حسابی
 ریاضیات ، الفبای هستی
 وب سایت مهندس معماریانی
 فارسی سازی و طراحی سایت
 طراحی حرفه ای ورد پرس
 ما و جغرافیا در دهکده جهانی
  قلم 19
 wikilink-ویكی لینك
 تبلیغات رایگان
 جدیدترین عکسها
 پایگاه تفریحی نودایکس
 Game & Program
 دانلود پروژه و نرم افزار
 تحصیل در مالزی
 شبكه فیزیك هوپا
 تحصیل در مالزی
 ابزار رایگان وب مسترها
 دانلود کتاب – نودهشتیا
 مجموعه مقالات علوم دامی
 .:: مجله اینترنتی فری تیپ ::.
 تور و خدمات سفر
 مرکز تخصصی موبایل
 کتابخانه مجازی موبایل
 اطلاعات علمی و ارتباطات جهانی
 نشریه حقوق بین الملل پاسارگاد
 دانشنامه بلاگ
 مرجع خبری باشگاه پرسپولیس
 آموزش های رایانه ای
 ارمنستان-ایروان
 وکیل مدافع
  اورمو قیزلاری گویلرین اولدوزلاری

 تبادل لینک

  لینكدونی
· مجله علمی پزشکی یسنا
· همه رقم
· پرشین ویولن
· دایرکتوری تبادل لینک
· شیمیست ایرانی
· فان روز.کام
· راهنمای تجاری تهران
· آبی من
· تبادل لینک
· وب لینک
· نستعلیق آنلاین
· ساخت فلش بنر آنلاین
· چت روم بیراهی
· سئو و بهینه سازی سایت
· تبادل لینك خودكار
· افزایش بازدید
· سرور اختصاصی و مجازی
· نایت اسکین
· درج تبلیغ
· ابزارهای رایگان وب
· تبادل لینک
· فروش کارتون های قدیمی
· تبادل لینک سه طرفه
· آدینه مارت
· اتو لینک
· نیازمندی های آنلاین توکان
· لینک نت
· فروشگاه اینترنتی تک سبد

  ابر برچسب ها
كد جاوای توپ , بهترین و جدیدترین دانستنی های روز , دانستنی های نجوم , code java script , دانستنی های خیلی جدید , داستان پندآموز , کد جاوا , دانستنی های دانشمندان , مطالب جالب علمی , بهترین كدهای جاوا , java , دانلود كد جاوا , مطالب جالب , جدیدترین كدهای جاوا , دانستنی های خیلی جالب , دانستنی های جدید و جالب , java script , دانستنی های جدید , كد جاوا اسكریپ , داستانک , Code java , كد جاوای خفن , جاوا اسکریپ , دانلود كد جاوا اسكریپ جدید , دانستنی های جهان , پند , دانستنی های علوم , جاوا , مجموعه بهترین دانستنی ها , مطالب آموزشی جدید , دانستنی های کاربردی , دانستنی های روز جهان , بهترین کدهای جاوا , javascript , دانستنی های قاره ها , دانستنی های کوتاه , جدیدترین مطالب جالب , the best java code , پند آموز , كد جاوا , دانستنی های اقیانوس ها , دانستنی های خورشید , داستان کوتاه , دانستنی های کشور ها , سری جدید بهترین دانستنی ها , كد جاوا اسكریپ جدید , نایاب ترین كدهای جاوا , دانستنی های حیوانات , دانستنیهای علمی جدید , دانستنی های روز ,


© تمام حقوق این سایت و مطالب آن متعلق به موسسه پروفسور حسابی می باشد و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر نام و درج لینک فعال سایت مجاز است.

Copyright © 2006-2016 - by www.NGO-Ph.ir (Administration by Peyman Memariani). All right reserved

طراحی قالب توسط : پیمان معماریانی